Вівторок, 19.03.2024, 09:23
Зразковий хореографічний ансамбль "АРАБЕСК"
Ніжинський Будинок дітей та юнацтва
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ТАНЕЦЬ – ЦЕ РУХ, А РУХ – ЦЕ ЖИТТЯ!

(Творча характеристика ЛИСИЦІ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ, керівника ЗХА "АРАБЕСК")

 

Всі хвороби людства, всі трагічні нещастя, що заповнюють історичні книги, усі політичні помилки, всі невдачі великих лідерів виникли тільки лише з невміння танцювати.

Мольєр

Здоров’я – безцінний скарб не тільки кожної людини, а й усього суспільства. При зустрічі з близькими та дорогими людьми ми бажаємо їм доброго та міцного здоров’я, тому що це – головна умова та запорука повноцінного і щасливого життя. Воно допомагає нам здійснювати наші плани, успішно вирішувати основні життєві завдання, долати труднощі та перешкоди.

Здоров’я є соціальною, економічною та політичною проблемою і над усе – основним правом людини. Глобальна вагомість й актуальність проблеми викликала необхідність ґрунтовних досліджень феномену здоров’я людини і його складників, пошуку шляхів позитивного впливу на його стан. Здоров’я слід розглядати як комплексну проблему. Дослідники  прийшли до висновку, що здоровими хочуть бути всі, але не кожному це вдається. Для тих, хто слідкує за станом свого організму і хоче зберегти своє здоров’я якнайдовше, необхідно постійно піклуватися про здоров’я, яке максимально дозволяє продовжити період працездатності та повноцінного життя.

На жаль, більшість людей не дотримується найпростіших норм здорового способу життя. Одні стають жертвами гіподинамії, що спричиняє передчасне старіння, інші не вміють відпочивати, відволікатися від побутових проблем. Для більшості опитаних важливіше у якийсь певний момент кинути сили на вирішення складного завдання, повністю «викластися», що створює ілюзію нелімітованості резервів організму. Регулярний контроль власного стану здоров’я для багатьох виявляється складним процесом. Для декого навіть процес піклування про здоров’я являється стресом, бо вони сприймають це як обмеження свободи, обмеження своїх бажань та звичок, нехай навіть шкідливих, «нездорових». Необхідність самообмеження заганяє у глухий кут, депресію, супроводжується пригніченим станом.

Медики стверджують, що профілактиці заважає не відсутність коштів, а не бажання докладати зусиль та обмежувати себе у чомусь. Профілактика є раціональною дією. Безумовно, кожна людина – і доросла, і дуже мала – хоче почуватися сильною, бадьорою, радісною та щасливою. Найголовніше у прагненні бути здоровою людиною – це дотримання здорового способу життя.

Серед найгостріших соціальних проблем сьогодення в Україні – різке погіршення стану здоров’я дітей та молоді. Питання здоров’я дитини потребує особливої уваги, адже здоров’я дитини – найголовніша цінність за будь-яких умов життя.  У гарному здоров’ї підростаючого покоління зацікавлені усі – і батьки, і вчителі, і лікарі, але практика засвідчує, що вони докладають недостатньо зусиль для його збереження. Процес формування навичок здорового способу життя підлітка дуже складний, багатоплановий і довгостроковий. Він потребує залучення якнайбільшої кількості людей. Важливо скоординувати дії педагогів, лікарів передусім – самих дітей та підлітків, адже успіху можна домогтися тільки спільними зусиллями. Однак варто відмовитись від вузького підходу: тільки лікувати, тільки навчати, тільки виховувати. Необхідна щоденна скрупульозна робота, проведена за чіткою системою при різних формах навчання та виховання.

Гармонійний розвиток особистості не можливий без гармонійного розвитку власного тіла. Справжнім еліксиром молодості, чарівним засобом, який продовжує життя, робить його цікавим, є мистецтво хореографії. Заняття хореографією виробляють у людей більш позитивний образ власного тіла, що допомагає підвищити власну самооцінку. Оволодіння новими рухами і позами дає можливість опанувати новими почуттями.

На думку Лисиці Оксани Анатоліївни, керівника зразкового дитячого хореографічного ансамблю «Арабеск» Ніжинського Будинку дітей та юнацтва, пріоритетом професійної діяльності педагога є філософське осмислення навчально-виховного процесу, коли мистецтво оволодіння хореографією є похідним від мистецтва навчити і виховати.

Мистецтво педагогіки та педагогіка мистецтва, проблеми сучасного та філософського  осмислення навчально-виховного процесу, пошук нових педагогічних ідей є пріоритетним в системі позашкільної освіти. Позашкільне навчання, висуває та виконує такі завдання: навчати, виховувати, розвивати, оздоровлювати. Знання – навчають, почуття – виховують. Почуття виховують дисципліни естетичного напрямку, ті, що торкаються емоційної сфери дитини. Насамперед це музика та хореографія. Тому співпраця цих напрямків працює на багатогранний процес виховання творчої особистості, що здатна сприймати та розуміти мистецтво.

Робота хореографа  асоціюється в Оксани Анатоліївни з працею лікаря, основною заповіддю якого є «Не зашкодь!». Можливо саме тому протягом багатьох років вона працює над проблемою «Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя засобами хореографічного мистецтва».

Своєю творчістю Оксана Анатоліївна робить вагомий внесок у справу плекання підростаючого покоління. Закладаючи основи глибокого розуміння мистецтва хореографії, вона з великою увагою піклується про фізичний, естетичний розвиток вихованців. Пробуджуючи творчу струну в кожній дитині та об’єднавши всі струни в одне ціле, цей керівник має очевидний результат – успішний і творчий колектив, якому під силу опанування складного навчально-виховного процесу і постійна концертна діяльність водночас.

Метою діяльності педагога Лисиці О. А. є збереження неповторності, унікальності дитини, формування її індивідуальності. Шляхами до здійснення цієї мети є постійний пошук нових педагогічних ідей, передача вихованцям власної виконавської майстерності, особливі вимоги до якості виконання та самостійності у процесі навчання хореографії. Вона вважає, що діяльність педагога-балетмейстера полягає у формуванні різножанрових потреб дитини, у підготовці такої особистості, для якої Танець існує не лише як засіб розваги чи приємний фон, а й сприяє підвищенню її культури.

Яскравий авторський талант Оксани Анатоліївни розкривається завдяки її спеціальності «музика і хореографія», яку вона отримала в НДУ ім. Миколи Гоголя. Це дозволяє бачити і ставити хореографічний номер у цікавому сюжеті, в повній гармонії ритму і рухів, сповна розкривати емоційний світ танців, сприяти процесу оволодіння тілом, рухами, формування моральної та естетичної сфери, створити педагогічні умови для належної підготовки дітей та підлітків у оволодінні хореографічного мистецтва, вивченні культури різних народів, історії хореографії, основи музичної грамоти, для розвитку їх художнього смаку, формування естетичних почуттів, виховання культури поведінки та спілкування, прищеплення любові до рідної Батьківщини, збагачення її культурних традицій та духовно-національних цінностей.

Невтомна, наполеглива і цілеспрямована керівник хореографічного ансамблю «Арабеск» давно вивела на рівень популярності й визнання колектив своїх вихованців. Чисельна кількість дипломів лауреата та переможця Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів, фестивалів, а також грамоти і подяки Міністерства освіти і науки України, міністерства культури і туризму призвели до присвоєння «Арабеску» звання «Зразкового художнього колективу» в 2011 році.

Лисиця О. А. є активним учасником розбудови державності, оскільки «Арабеск» є постійним учасником майже всіх можливих акцій і свят територіальної громади Ніжина, області, про що свідчать нагороди колективу місцевою та обласною владою.

Педагог уміло ініціює і організовує дозвілля своїх вихованців, перебуваючи в тісному контакті  і взаєморозумінні з батьками дітей. Користується повагою серед колег та творчих однодумців, збагачує історію Ніжинського будинку дітей та юнацтва чудовими традиціями виховання духовності нових поколінь ніжинців.

Щира, людяна, доброзичлива. Вона невід’ємно пов’язує свою професійну діяльність з національними та світовими надбаннями в галузі хореографії. Має великий творчий потенціал, цікаві плани та ідеї, ясно окреслює перспективу розвитку хореографічного колективу «Арабеск».

Оксана Анатоліївна глибоко переконана, що кожний, хто обирає педагогічну професію бере на себе відповідальність за тих, кого він навчатиме і виховуватиме, а також за власну професійну підготовку, право бути Педагогом, Учителем, Вихователем. Гідне виконання своїх фахових обов’язків  вона співвідносить з певними постулатами, серед яких найважливішими для неї є:

  • поважати в вихованцях Особистість (що є конкретизацією давньої мудрості – стався до іншого так, як тобі хотілося б, щоб ставилися до тебе);
  • постійно шукати можливості саморозвитку і самовдосконалення (бо добре відомо, що той, хто не вчиться сам, не може викликати бажання до навчання у інших);
  • передавати вихованцям знання в такий спосіб, щоб вони хотіли і могли їх опанувати, були готові до їх використання у різних ситуаціях та у власній самоосвіті.

У своїй роботі вона ставить перед собою та вихованцями такі завдання:

- усвідомлення вихованцями важливості хореографічного мистецтва, особистісне з’ясування кожним з них відповідей на питання: з якою метою?,   що? та як?;

- орієнтація дитини на передчуття успіху;

- очікування щасливого, радісного стану від спілкування з мистецтвом.

У своїй роботі вона намагається розвивати здібності дітей, пробуджувати їх фантазію, активність, примушує їх самостійно мислити, пояснює, що у хореографії зливаються дві стихії: творча та технічна. Основним критерієм результативності роботи вона вважає не кількість, а якість вивченого.


Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Всі права захищені © 2024