Підготовча (початкового рівня другого року навчання) - діти 6-7 років
І. Розігрів по колу:
- па танцювальний крок;
- крок passé;
- крок уклін І в. п. н.;
- крок plie I з . п. н.;
- біг;
- па галоп;
- підскок.
ІІ. Партерна гімнастика:
- Розігрів стопи;
- Гнучкість, виворотність ніг;
- «метелик» (бабочка);
- 4 точки.
Розігрів, укріплення м’язів спини
«кішка»,
руки+ноги,
«жабка»,
«лодочка»,
«літачок»,
«корзинка»,
«дельфінчик».
Розігрів, укріплення м’язів черева
900, 450, 250,
велосипед,
«стрілок»,
«ножиці»,
«краплинка»,
«прес»,
«місток» - нахил,
«трикутник»,
«парасолька».
- Шпагати.
- стрибки І з.;
- стрибок з ударом;
- піджатий;
- Por de bra № 1;
- Por de bra в характері народного танцю.
IV. Станок
- І п. н.
- І п. н. поворот голови;
- Plie – I п. н.;
- Releve – І з. п. н.;
- Batement tendu в бік І п. н.
V. Діагональ.
- танцювальний крок;
- на подушечках;
- підскоки;
- стрибки І з. п. н.
VI. Репетеційна робота, постановка концертних номерів
Молодша (основного рівня третього року навчання) - діти 8-10 років
І. Рухи по колу
- па польки;
- па польки з підскоком;
- підскок;
- па галоп;
- Росія, перемінний крок, припадання, «молоточки»;
- крок коломийки, дріботушка;
- полька в українському характері;
- м’які кроки в українському характері .
ІІ. Станок. Класичний екзерсис.
- Demi та grandplie (I, II, V п. н.) 4/4
- Batement tendu (V, хрестом) 2/4
- Batement tendu jete (V, хрестом) 2/4
- Rond de jamb parter ¾
- Batement foundu (в бік V п. н.)
- Batement frappe (в бік V п. н.)
- Комбінація Passé на півпальцях 2/4
- E shape (V – II п. н.) на півпальцях 2/4
- Batement Develop та Releve lan (V п. н., в бік)
- Grand Batement jete (V п. н. хрестом)
- Sote (I, II, V)
Розтяжка.
Станок. Народний екзерсис.
- № 1,4 Batement;
- Середній Batement;
- № 3, 5 Batement.
ІІІ. Середина. Класичний екзерсис.
- Por de bra № 1, 2, 3;
- Sote (I, II, V п. н.).
Середина. Народний екзерсис.
- обертання;
- присядка.
IV. Діагональ
- Па польки з підскоком;
- Па шене;
- Підскоки в оберті;
- Комбінація в українському характері (жіноча);
- Присядка бокова (чоловіча).
V. Репетиційна робота
Середня (вищого рівня п’ятого року навчання) - діти 11-12 років
Як завзято тренуватись –
Непомітно час спливе
Тож на пальці підніматись
Починаймо з – релеве
Цієї вправи видів є багато –
Фраппе, девелоппе, фондю.
А ще виводимо завзято
Ми ногу на батман тандю
Є різкі, м’які, глибокі,
Плавні, виворітні є
Присідають вправно ноги
Це демі та гран – пліе.
Спираємося на підлогу,
Попереду й позаду б’єм
Легесенько опорну ногу.
Це вправа – сюр ле ку де п’є.
Цей кидок складний, повільний,
Сила ніг потрібна нам
Корпус витримати рівно.
Це – батман релеве лян.
Ноги в нас, немов ракети,
Їм швидкий потрібен темп.
У повітрі чіткі злети
Це – батман тандю жете.
Стрибки виконувати пружні
В нас кожен з малечку митець.
В повітря, як орлята дружно
Злітаємо під час – соте.
Старша (вищого рівня сьомого року навчання) - діти 13-16 років
Завдання:
навчальні: закріпити знання, уміння та навички, отримані на попередніх заняттях; розвивати осмислене виконання танцювальних рухів; розвивати пізнавальні інтереси і творчий потенціал учнів;
розвивальні: розвивати координацію рухів; зміцнювати опорно-руховий апарат; розвивати витривалість і постановку дихання; забезпечити психологічне розкріпачення учнів;
виховні: формувати естетичний смак, почуття відповідальності, уміння співпрацювати в колективі; активізувати творчі здібності, уміння творчо взаємодіяти на занятті з педагогом.
Методи роботи:
- теоретичні: пояснення, бесіда, коментар;
- практичні: показ, виконання вправ класичного, народного, сучасного танців та хореографічних етюдів;
- моделювання очікуваного результату.
Педагогічні технології: «Створення ситуації успіху», «Технологія співпраці», «Технологія організації колективних творчих справ».
Інтерактивні методи роботи: робота у малих групах, у трійках, мозковий штурм.
Формування базових компетентностей:
пізнавальної: розвивати естетичну культуру, ціннісне ставлення до себе як громадянина держави; засвоювати специфічні поняття та відповідну термінологію;
практичної: розвивати у вихованців інтерес до хореографічного мистецтва, народної творчості; формувати практичні уміння та навички із класичного танцю, техніки виконання екзерсису біля станка та на середині залу, allegro, необхідних комбінацій з їхніми анатомо-фізіологічними та індивідуально-психологічними особливостями;
соціальної: формувати громадянську поведінку, навички спілкування дітей, підтримки та взаємодопомоги, ціннісного ставлення до себе та інших.
Relеve (релеве) – «піднімати» підйом на пальці або півпальці
Demi та grand plie (демі, гранд) – маленьке та велике присідання
Battement tendu (батман тандю) – ковзний рух ногою по підлозі
Battement tendu jete (батман тандю жете) – "укол" (виведення натягнутої ноги) в повітря
Rond de jamb par terre (ронд де жамб пар тер) – коло по підлозі
Еn dedаns (ан дедан) – всередину, в коло, до себе;
Еn dehors (ан деор) – від себе, назовні, з кола.
Passé par terre (пасе пар тер) – переведення ноги з однієї позиції в іншу по підлозі
Battement foundu (батман фондю) – "таючий" батман
Battement frappe (батман фраппе) – ударний батман
Passe – відкривання до коліна, положення ноги.
Sur le cu de p’e (ку де п’є) – положення ноги на щиколотці опорної ноги, умовне (попереду, позаду) обхватне
Battement developpe (батман девелопе) – розгойдуватиувати, розкривати ногу, піднімаючи на 90 градусів у потрібному напряму
Releve lent (релеве лян) – повільне піднімання ноги на 90 градусів
|